ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

TIK TOK ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ
TIK TOK ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ

TIK TOK ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ SOCIAL MEDIA ΣΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ TOURISM MARKETING

27 Ιανουαρίου

Στην οθόνη απεικονίζεται ένας καλοκαιρινός προορισμός, το φως άπλετο, τα χρώματα έντονα με το γαλάζιο και το λευκό να κυριαρχούν, η αισθητική οικεία, αλλά ο προορισμός ασαφής...

@topworldhotel Opulent, sophisticated and elegant - Canaves Oia! 🎥: @momentsofgregory #canavesoia #santorinigreece #santorinitravel #santorini ♬ Crepuscolo sul mare - piero umiliani

Μετά από τα 3 πρώτα δευτερόλεπτα η εικόνα εμπλουτίζεται και μια παιδική φιγούρα εμφανίζεται να γελάει και να παίζει μέσα σε μια καταγάλανη πισίνα. Στα επόμενα 6 δευτερόλεπτα ο φακός απομακρύνεται και το παιδί εμφανίζεται σαν μια κουκίδα στην πανοραμική όψη ενός μεγάλου εντυπωσιακού παραλιακού καταλύματος. Έτσι, σε λιγότερο από 1 λεπτό, η ιδέα αυτών των διακοπών έχει ήδη εμφυτευθεί στο μυαλό του πιθανού πελάτη, έχει μπει στη διαδικασία να πατήσει το σύνδεσμο για να μάθει περισσότερα σχετικά με αυτό που μόλις παρακολούθησε και εκεί η επιχείρησή μας έχει τον χώρο και τον χρόνο να τον κερδίσει μέσω ελκυστικών φωτογραφιών, προσφορών και πληροφοριών.

Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα πολύ μικρό απόσπασμα από το περιεχόμενο μιας τουριστικής επιχείρησης στο TikTok ή και μιας διαφημιστικής καμπάνιας στο Instagram. Απευθύνεται σε μια επιχείρηση, την οποία ο πελάτης δεν γνωρίζει, δεν έψαξε ή δεν "ακολουθεί", αλλά του εμφανίστηκε στην οθόνη του λόγω της επαναλαμβανόμενης προτίμησης ή ανάγκης παρακολούθησης αυτού του είδους περιεχομένου.

Είναι γεγονός ότι ο αριθμός των ατόμων που παρακολουθούν ταξιδιωτικά βίντεο κατά τη διάρκεια της πανδημίας εκτοξεύθηκε και ακόμα δείχνει να έχει ανοδική πορεία. Ένα ζωντανό προϊόν, όπως αυτό μιας εμπειρίας διακοπών αποτυπωμένη σε ένα βίντεο, δεν μπορεί να κρυφθεί πίσω από το photoshop, τις κολακευτικές οπτικές γωνίες ή την ελλιπή ενημέρωση, η οποία συνήθως κρύβεται στα μικρά γράμματα. 

Είναι αληθινό, σαφές και πολλά υποσχόμενο για την απόδοσή του. Δίνει στο κοινό τη δύναμη να φανταστεί την χρήση του, να οραματιστεί τον εαυτό του στην θέση του πρωταγωνιστή και να νιώσει την ευχαρίστηση υλοποίησης ενός ονείρου που πολύ πιθανόν να μην ήξερε καν ότι είχε ή χρειαζόταν.

Γιατί τα social media αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο μάρκετινγκ;

Η διαθεσιμότητα και προσβασιμότητα μέσω των smartphones έχει επιτύχει να συμπεριλάβει σχεδόν τους πάντες μέσα στις κοινότητες των μέσων δικτύωσης, όπως το Facebook, Instagram και Twitter, ενώ ο αριθμός των χρηστών αυξάνεται συνεχώς. Αυτό είναι που κάνει τα social media ένα εξαιρετικό εργαλείο μάρκετινγκ. 


Οι κλασικές προωθητικές ενέργειες έχουν εμπλουτιστεί, αλλά και μεταμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Βλέπουμε επιχειρήσεις, όχι μόνο του κλάδου φιλοξενίας, αλλά και πολλών άλλων, να επενδύουν μεγάλα κεφάλαια στη δημιουργία ποιοτικού, καλαίσθητου και επίκαιρου περιεχομένου, ώστε να μπορούν να κάνουν τον εαυτό τους αναγνωρίσιμο ανάμεσα σε όλους εκείνους τους συνεχόμενα αναδυόμενους ανταγωνιστές. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επένδυση της εταιρίας Dr. Squatch ύψους 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο για τις διαφημίσεις TikTok, δημιουργώντας έτσι μια ξεχωριστή ταυτότητα σε πλατφόρμες, όπως αυτή στην οποία περνούν χρόνο οι περισσότεροι νεότεροι άνδρες που αποτελούν και το βασικό κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Πώς μπορεί πρακτικά να ωφεληθεί μια επιχείρηση;

Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν και να επωφεληθούν από αυτή τη δύναμη των social media, προσεγγίζοντας εύκολα τους υποψήφιους πελάτες με αποτελεσματικό τρόπο, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη σύνδεση που μοιράζονται και με τους υπάρχοντες πελάτες τους. Τους μαθαίνουν καλύτερα και προσαρμόζουν την εμπειρία τους σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους που μπορούν να εύκολα να φανούν από την αισθητική και το περιεχόμενο των αναρτήσεών τους. 

travel.png

Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο ρόλος του πελάτη πολύ σημαντικός, αλλά το βάρος που πέφτει στην κάθε επιχείρηση σχετικά με την ικανότητά της να δημιουργήσει διάλογο και δίαυλο επικοινωνίας μέσα από τις αναρτήσεις της. Απαντώντας για παράδειγμα σε σχόλια, εμπλέκοντας τους θεατές στη συζήτηση, ζητώντας μέσα από δημοσκοπήσεις την άποψή τους, αλλά και αναδεικνύοντας το δικό τους υλικό δίνοντάς τους το αίσθημα της επιτυχίας, αναγνώρισης, αλλά και κίνητρο για να κρατήσουν αυτή την επικοινωνία.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η χρήση των βίντεο στα social media;

Ανεξαρτήτου του προωθούμενου προϊόντος ή υπηρεσίας ο κοινός παρονομαστής όλων είναι η αυθεντικότητα, καθώς και η ρεαλιστική αντανάκλαση της κουλτούρας και της πραγματικής εικόνας τους. 

Ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία αυτή τη στιγμή είναι τα βίντεο, τα οποία είναι μάλιστα μεγαλύτερα από 3 λεπτά. Αυτός δεν είναι ένας τυχαίος αριθμός, αλλά ένα σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει τους αλγόριθμους απήχησης του κοινού. Ωστόσο, τα πρώτα 3 δευτερόλεπτα θα είναι τα πιο κρίσιμα, αφού αυτά θα καθορίσουν τη συνέχιση παρακολούθησης του περιεχομένου ή το "forward" στην επόμενη ανάρτηση. 

Η Cisco έχει μάλιστα προβλέψει ότι "μέχρι το 2022, τα online βίντεο θα αποτελούν πάνω από το 82% της συνολικής κίνησης στο διαδίκτυο για τους καταναλωτές". Για τον ίδιο ακριβώς λόγο ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται και στον τίτλο και την περιγραφή, αφού μπορεί να επηρεαστεί άμεσα η μηχανή αναζήτησης προς το συμφέρον της επιχείρησης, χρησιμοποιώντας σωστές λέξεις κλειδιά και παρουσιάζοντας on trend υλικό.

Υπάρχουν ατελείωτες δυνατότητες και οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την επιρροή τους, να αφουγκραστούν τις τάσεις του σήμερα και να αναστρέψουν τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, συγκαταλέγοντας πληροφορίες και εργαλεία που θα τις βοηθήσουν να δημιουργήσουν μια δυναμική εικόνα, να αυξήσουν την αναγνωσιμότητα του brand τους και να υλοποιήσουν επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες.

Editor's tip: Ακολουθούμε λοιπόν την εξέλιξη της τεχνολογίας και καλλιεργούμε αυτό το πρόσφορο έδαφος με ευκαιρίες ανάδειξης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουμε ως επιχείρηση.