ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΤΕΛΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ
ΤΕΛΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ

ΤΕΛΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΟΥ TAKE AWAY

23 Δεκεμβρίου

Και εγένετο φως! 

Aπό την 1η Ιανουαρίου 2022 επιβάλλεται εισφορά προστασίας του περιβάλλοντος για τα πλαστικά προϊόντα που διατίθενται ως συσκευασία των τροφίμων και των ποτών κατά την πώλησή τους από επιχειρήσεις μαζικής εστίασης βάσει των διατάξεων του άρθρου 4 του ν. 4736/2020 (Α ́ 200) σε εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας.


Ποια είναι τα πλαστικά προϊόντα που επιβάλλεται τέλος χρήσης;

1) Κυπελάκια για ποτά, συμπεριλαμβανομένων των καλυμμάτων και των καπακιών τους.

2) Περιέκτες τροφίμων, δηλαδή δοχεία όπως κουτιά, με ή χωρίς κάλυμμα, εντός των οποίων τοποθετούνται τρόφιμα τα οποία:

α) προορίζονται για άμεση κατανάλωση, είτε επιτόπου, είτε εκτός του καταστήματος

β) συνήθως καταναλώνονται από το δοχείο

γ) είναι έτοιμα για κατανάλωση χωρίς περαιτέρω προετοιμασία, ιδίως μαγείρεμα, βράσιμο ή ζέσταμα, συμπεριλαμβανομένων των περιεκτών που χρησιμοποιούνται για γεύματα ταχυφαγείων ή άλλα γεύματα έτοιμα προς άμεση κατανάλωση, εκτός από περιέκτες ποτών, πιάτα, πακέτα και περιτυλίγματα που περιέχουν τρόφιμα.

Πρακτικά λοιπόν για κάθε συσκευασία ορίζεται εισφορά τέσσερα (4) λεπτά πλέον Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) με τη σημείωση ότι ποτήρι με καπάκι είναι διπλή η εισφορά γιατί είναι δύο διαφορετικά είδη, ενώ το καλαμάκι έχει γίνει ήδη χάρτινο.

Υπάρχει επιχειρηματική ευκαιρία από τη χρήση εναλλακτικών του πλαστικού;

Η πραγματική επιχειρηματική ευκαιρία δεν είναι η εφαρμογή του νόμου, καθώς το πρόβλημα του πλαστικού είναι ένας γρίφος, μια σύγχρονη Λερναία Ύδρα. Η πραγματική επιχειρηματική ευκαιρία κρύβεται στην επιχειρηματικότητα των εταιριών εστίασης να συνδράμουν μέσω της χρήσης οικολογικών συσκευασιών ή μοντέλων επιστροφής συσκευασίας στο πρόβλημα της πλαστικής ρύπανσης. Άλλωστε είναι finebeing να μην έχεις πλαστικά μιας χρήσης.

Τι πρέπει να κάνεις για την πλήρη εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης αν είσαι επιχειρηματίας;

1. Αναζήτησε οικολογικές λύσεις προϊόντων συσκευασίας. Ήδη η αγορά έχει ωριμάσει αρκετά και υπάρχουν αρκετοί προμηθευτές που εμπορεύονται σχετικά προϊόντα.

2. Δώσε την ευκαιρία στον πελάτη σου να φέρει τη δική του συσκευασία μειώνοντας τη τιμή.

3. Ανάπτυξε το δικό σου brand συσκευασιών ροφημάτων.

4. Αναζήτησε καινοτομίες, όπως eatable συσκευασίες.

Βρώσιμο κουτάλι
Credits: blog.greenuso.com

5. Ρώτησε τους πελάτες σου τι είδους συσκευασία θα ήθελαν για τα προϊόντα σου.

6. Δοκίμασε τις λύσεις.

7. Δράσε άμεσα.

Ευχές για καλά Χριστούγεννα, ενώ περιμένουμε τις καλές ιδέες σας στο inbox μας.