ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΚΟΟΛ;
ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΚΟΟΛ;

ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΚΟΟΛ;

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ ΣΤΑ SPIRITS ΤΩΝ GEORGE CLOONEY & BRAD PITT;

10 Σεπτεμβρίου

Εσύ γνώριζες ότι ανάμεσα στις περιπτώσεις των διασήμων που έκαναν τα πιο καυτά deals με τη βιομηχανία του αλκοόλ είναι ο George Clooney και ο Brad Pitt;

Όντως, αμέτρητοι είναι οι αστέρες που επιλέγουν να επενδύσουν στο αλκοόλ! 

Ενδεικτικά, ο Ryan Reynolds με το Aviation Gin, η Kendall Jenner με την 818 Tequila, ο Drake με το Virginia Black American Whiskey, ο Jamie Foxx με το Brown Sugar Bourbon Whiskey, η Rita Ora με τη Prospero Tequila, ο Bryan Cranston με το Dos Hombres Mezcal, ο Mert Alas με το Seventy One Gin και τέλος ο "μέγιστος" Michael Jordan με τη Cincoro Tequila.

Πάμε να δούμε τις περιπτώσεις των διασήμων που έχουν ασχοληθεί με τα spirits και εντυπωσιάζουν!

Η Tequila Patron και ο Jon Paul DeJoria

Πίσω στο μακρινό 2008 όπου και έχω κάνει τα πρώτα μου επαγγελματικά βήματα στον χώρο του Bar. Την ίδια χρονιά κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία «Zohan» με πρωταγωνιστή τον Adam Sandler.

Θέλεις το νεαρό της ηλικίας, θέλεις η αμεσότητα του χιούμορ (για να μην το θέσω αλλιώς) του Sandler, εγώ και η παρέα μου έχουμε πάθει έρωτα με την ταινία. Όταν η ταινία έγινε διαθέσιμη στα Video Clubs, ούτε που θυμάμαι το πόσες φορές την είχαμε νοικιάσει. Αυτό που θυμάμαι όμως είναι, ανάμεσα στη 12η και 13η περίπου προβολή, ότι αποφάσισα να ερευνήσω ποιος ήταν στην πραγματικότητα αυτός ο υπερδιάσημος κομμωτής-επιχειρηματίας που για τις ανάγκες της ταινίας άκουγε στο όνομα Paul Mitchell. Ο εν λόγω κύριος δεν ήταν άλλος από τον όντως υπερδιάσημο κομμωτή-επιχειρηματία Jon Paul DeJoria και το όνομα Paul Mitchell τού δόθηκε στην ταινία, από το όνομα της σειράς περιποίησης μαλλιών που ο ίδιος έχει στην κατοχή του.

Θα αναρωτηθεί κανείς τώρα για το που κολλάνε οι τρίχες με τις επενδύσεις στο αλκοόλ.

Κολλάνε στο γεγονός πως ο Ελληνοιταλός στην καταγωγή DeJoria, πίσω στο 2008 ήταν ο βασικός μέτοχος της premium Tequila Patron και μάλιστα την ίδια χρονιά είχε πουλήσει ένα μικρό μερίδιο της Patron στην Bacardi ltd. To 2018 ολοκληρώθηκε η πλήρης εξαγορά της Patron από την Bacardi ltd. για το αστρονομικό ποσό των 5,1 δις. Δολλαρίων Η.Π.Α.!

Δεν το λες και κακό το deal.

To παράδειγμα του DeJoria προσπάθησαν να το μιμηθούν πολλές διασημότητες, άλλες με περισσότερη και άλλες με λιγότερη επιτυχία. Με σιγουριά μπορούμε να πούμε όμως πως ο DeJoria ήταν αυτός που εγκαθίδρυσε την νοοτροπία:

«Είμαι celebrity, θα επενδύσω στο αλκοόλ».

Το κρασί Miraval και το ζεύγος Brangelina

Το μονοπάτι της επιχειρηματικότητας στον χώρο του αλκοόλ, ξεκίνησαν το 2011 η Angelina Jolie και ο Brad Pitt, όταν οι δυο τους απέκτησαν το Chateau Miraval στο χωριό Correns της νότιας Γαλλίας. Εκεί δημιουργήθηκε ο διασημότατος πλέον ροζέ οίνος που ακούει στο όνομα Miraval. Φυσικά το τελικό αποτέλεσμα επετεύχθει με τη συνδρομή της οικογένειας Perrin, μία από τις μεγαλύτερες οικογένειες στον χώρο του κρασιού παγκοσμίως.


Connoisseurs της εστίασης και της παραγωγής κρασιού έχουν ασκήσει κατά καιρούς έντονη κριτική για την ποιότητα του Miraval. Αυτό που δεν μπορεί κανείς να διαψεύσει όμως είναι πως το επιχειρηματικό τέκνο των Pitt-Jolie εκτόξευσε τις πωλήσεις των «pale rose» κρασιών της Προβηγκίας και τα τοποθέτησε στις λίστες κρασιών των διασημότερων τουριστικών προορισμών, όπως του St. Tropez και της Μυκόνου. To 2016 υπήρξε μια σχετική αναστάτωση στις τάξεις της επιχείρησης του Chateau Miraval αφού Pitt & Jolie είχαν ανακοινώσει την έναρξη διαδικασιών για την έκδοση του διαζυγίου τους. Παρόλες τις δύσκολες καταστάσεις που προέκυψαν από τις διαμάχες του ζευγαριού, το Miraval συνέχισε ακάθεκτο την ανοδική του πορεία.

Διάβασε επίσης: Τι είναι το wine cobbler;

Τον Οκτώβριο του 2021 η Jolie πούλησε το μερίδιο των μετοχών της, στη Stoli Group, για ποσό το οποίο δεν έχει διασταυρωθεί. Το 2021, η αξία του Chateau Miraval υπολογιζόταν στα 164 εκατ. Δολλάρια Η.Π.Α. ενώ το ζευγάρι είχε αγοράσει το κτήμα για 28,5 εκατ.

Δεν το λες και κακό deal Vol.2

To 2023 o Pitt μπήκε και στο χώρο των αποσταγμάτων, λανσάροντας το «The Gardener Gin» σε συνεργασία με ποια άλλη, από την οικογένεια Perrin.


Η τεκίλα Casamigos και ο George Clooney

Μπορεί ο George Clooney να μην κέρδισε 5 δις. όπως ο DeJoria από την Patron, αλλά ο ίδιος και οι δύο συνέταιροί του, Mike Meldman και Rande Gerber, εισέπραξαν το 2017 το ποσό του 1 δις. Δολλαρίων Ηνωμένων Πολιτειών από τη Diageo. O λόγος αυτής της χρηματικής συναλλαγής ήταν η πώληση της εταιρείας των τριών φίλων. Αναφέρομαι στην Tequila Casamigos η οποία δημιουργήθηκε το 2013 με πρωτεργάτη τον γνωστό ηθοποιό.

Διάβασε επίσης: Τι είναι το mezcal και σε τι διαφέρει από την τεκίλα;

Οι Clooney και Gerber, φίλοι για πολλά έτη, κατασκεύασαν τις εξοχικές τους κατοικίες στο Mexico, στο συγκρότημα του Meldman, ο οποίος ήταν μεσίτης. Η κινησή αυτή ήταν και ο λόγος που αναπτύχθηκαν δεσμοί φιλίας των δύο αντρών με τον Meldman.

Κατά τη διάρκεια των θερινών τους διακοπών στο Mexico, οι τρεις φίλοι κατανάλωναν αρκετή Tequila και αυτό που είχαν διαπιστώσει ήταν πως δεν υπήρχε συνέπεια στα διάφορα είδη Tequila που έπιναν. Έτσι ο Clooney, κατά τη διάρκεια μιας εξόδου, πρότεινε στους δύο φίλους του να δημιουργήσουν τη δικιά τους Tequila. Ό,τι ξεκίνησε μεταξύ σοβαρού και αστείου πίσω στο 2013, έφτασε στις μέρες μας να αποτελεί μία από τις πιο εμπορικές ετικέτες στα αποστάγματα μπλε αγαύης.

Όπως έχει δηλώσει ο Gerber, σκοπός τους ήταν να δημιουργήσουν μια ποιοτική tequila με συνοχή και συνέπεια που θα ήταν προσιτή στο ευρύ κοινό.

«Γιώργο» μου, δεν ξέρω ποιος είναι για σένα ο ορισμός του προσιτού, αλλά με 56 ευρώ για την entry level ετικέτα, δηλαδή την blanco, δύσκολα μας βλέπω...

Χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια ανάπτυξης και περί τα εφτακόσια διαφορετικά δείγματα-πειράματα για να καταλήξουν στην τελική συνταγή. Τα νούμερα των πωλήσεων μάλλον έχουν δικαιώσει το τρίο για την επιλογή τους, αφού η Casamigos αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες φίρμες tequila στον κόσμο.

Για την ιστορία να αναφέρω πως το όνομα «Casamigos» σημαίνει το «σπίτι των φίλων».


Η βότκα Ciroc και ο Sean Combs

Ο επόμενος Star στη λίστα μας είναι ο διάσημος rapper Sean Combs ή Puff Daddy ή P. Diddy ή Diddy ή πείτε τον όπως αλλιώς εσείς θέλετε, δεν νομίζω να παρεξηγηθεί με τόσα ονόματα που έχει αλλάξει ο ίδιος.

Πίσω στο 2007 και η κατηγορία της Vodka αρχίζει να εκτοξεύεται στις Η.Π.Α. Τη μερίδα του λέοντος αρχίζουν καταλαμβάνουν οι Grey Goose και Belvedere με διαφορά.

Στην αγορά υπάρχει η πολυεθνική-Κολοσσός Diageo, η οποία έχει στο portofolio της την Ultra-Premium Vodka, όπως η ίδια θέλει να την αποκαλεί τουλάχιστον, «Ciroc» από τη Γαλλία. Όπως είναι λογικό, η Diageo θέλει να πάρει μερίδιο της αγοράς αλλά η Ciroc δεν φαίνεται να πείθει το καταναλωτικό κοινό. Γι’ αυτό το λόγο προσεγγίζει τον Combs με σκοπό αυτός να γίνει ο Ambassador της Ciroc. Ο Combs αποδεικνύεται πραγματικό επιχειρηματικό μυαλό και αντιπροτείνει στη Diageo να γίνει ο ίδιος ο Brand Manager καθώς και o Chief Marketing Officer της Ciroc. Δεν σταματά εδώ όμως καθώς ζητά και το 50% των κερδών, αρχής γεννομένης της στιγμής όπου και θα αναλάμβανε τα νέα του καθήκοντα.

Η θετική επιρροή του Combs είναι άμεση αφού η Rap μουσική βρισκόταν στα καλύτερά της. Πλέον η Ciroc φιγουράρει στα VIP τραπέζια των καλύτερων clubs αλλά επίσης χαίρει και της προτίμησης της καλλιτεχνικής σκηνής των Η.Π.Α. λόγω της παρουσίας του Daddy.

Πολύ συγκρατημένες εκτιμήσεις υπολογίζουν πως ο Diddy κέρδιζε 50 εκατ. Δολλάρια Η.Π.Α. τον χρόνο, από τότε που υπέγραψε αυτή, τη χρυσή όπως αποδείχθηκε, συμφωνία.

Μέσα σε λίγα χρόνια, η Diageo καταφέρνει να οκταπλασιάσει της πωλήσεις της Ciroc και το μέλλον έδειχνε να διαγράφεται ακόμα λαμπρότερο.

Όπως και έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι που πρόσφατα ο Combs μήνυσε τη Diageo για ρατσισμό αλλά, και για παραμέλιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του ίδιου, επιχειρηματικές δραστηριότητες όμως που περιελάμβαναν και συμφέροντα της Diageo. Έτσι η Diageo με μία ανακοίνωσή της, δήλωσε πως σταματά κάθε είδους συνεργασία με τον διάσημο rapper στα τέλη του Ιουνίου του 2023.

Μένει απλά να δούμε το πώς θα αντιδράσει η αγορά ως προς τη Ciroc, αλλά και ως προς το brand που λέγεται Diddy.

Διάβασε επίσης: Τα νέα αποστακτήρια και οι μύθοι του παρελθόντος

Γιατί οι διάσημοι επενδύουν στο αλκοόλ;

Η τάση των διασημοτήτων να επενδύουν στη βιομηχανία του αλκοόλ δεν φαίνεται να επιβραδύνεται, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Όλο και περισσότεροι θέλουν να συνδυάσουν το όνομα τους με την ετικέτα ενός αλκοολούχου προϊόντος. Την τελευταία δεκαετία έχουν καταρρεύσει πολλά taboo και στερεότυπα και ένα από αυτά είναι και η κατανάλωση αλκοόλ.

Ενώ μεγάλο μερίδιο της ανθρωπότητας έχει στραφεί σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, η κατανάλωση αλκοόλ έχει αυξηθεί.

Επίσης η εισχώρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε κάθε στιγμή της προσωπικής μας ζωής, προάγει έναν πολυτελή τρόπο ζωής και φαίνεται να επηρεάζει πολλά άτομα που αντικειμενικά δεν έχουν την οικονομική επιφάνεια για να τον ακολουθήσουν. Πλέον το λεγόμενο «show off» είναι τόσο απαραίτητο για την επιβεβαίωση της κοινωνικής μας υπόστασης, που οι εταιρείες παραγωγής premium αλκοολούχων προϊόντων έχουν δει τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται, ειδικά μετά την πανδημία του Covid. Αυτή η τάση δεν έμεινε απαρατήρητη από τους celebrities, πολλοί εκ των οποίων έχουν και την όρεξη αλλά και την οικονομική δυνατότητα να την εκμεταλλευτούν στο έπακρο.

Μέσα από τους προσωπικούς τους λογαριασμούς σε Instagramm, TikTok και Facebook προωθούν ένα πολύ συγκεκριμένο Lifestyle που από ότι φαίνεται, έχει τεράστια απήχηση.

Το αποτέλεσμα από την ανάμειξη όλων αυτών των διασημοτήτων, μας έχει χαρίσει πολύ κακά αλλά και πολύ καλά, εως και εξαιρετικά θα έλεγα προϊόντα.

Editor's Tip: Αυτό που ευελπιστώ προσωπικά ως επαγγελματίας του χώρου είναι να παραμείνουν στο «παιχνίδι» όσοι πραγματικά το αξίζουν και θέλουν να συνδράμουν στη βελτίωση της βιομηχανίας που τόσο αγαπάμε.