ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

BEDTIME YOGA Ή YOGA ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΣΟΥ
BEDTIME YOGA Ή YOGA ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΣΟΥ

BEDTIME YOGA Ή YOGA ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΣΟΥ

5 ΣΤΑΣΕΙΣ YOGA ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙΣ

10 Μαΐου

Αν σου έλεγαν ότι κάνοντας 5 απλές στάσεις Yoga στο κρεβάτι σου πριν τον ύπνο θα κατάφερνες να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς, δεν θα τις δοκίμαζες;

Γιατί να δοκιμάσεις Yoga στο κρεβάτι;

Για να έχεις έναν ποιοτικό ύπνο

Ο ύπνος είναι μια κατάσταση διαφορετικής συνειδητότητας και περιορισμένης αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, είναι μια διαδικασία αποκατάστασης, κατά την οποία τόσο το σώμα όσο και ο εγκέφαλος επανορθώνονται. Προσφέρει, με λίγα λόγια, αποτέλεσμα αποτοξίνωσης. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στην προσπάθειά του να ευαισθητοποιήσει τόσο το κοινό όσο και τους επαγγελματίες υγείας για τη σημασία του επαρκούς σε ποσότητα και ποιότητα ύπνου, έχει θεσπίσει την 21η Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου.

Για να μην έχεις αϋπνίες

Η αϋπνία είναι η κατάσταση κατά την οποία νιώθουμε ότι η διάρκεια ή/και η ποιότητα του ύπνου δεν είναι ικανοποιητικές. Συχνά υποφέρουμε από αϋπνίες που οφείλονται στο άγχος, την κούραση, το στρες και τις δυσάρεστες σκέψεις που μας προκαλούν οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας. Αυτό όχι μόνο δεν μας επιτρέπει να χαλαρώνουμε, αλλά αλλοιώνει και την ποιότητα του ύπνου μας. Ξυπνάμε κουρασμένοι, νευρικοί και αδυνατούμε να συγκεντρωθούμε στη δουλειά και να ανταπεξέλθουμε σε όποια υποχρέωση της ημέρας.


Ποιες 5 στάσεις Yoga στο κρεβάτι θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς;

Σε μια τέτοια περίπτωση έρχεται η yoga για να δώσει τη λύση! Πέντε στάσεις yoga (asanas) που θα μας βοηθήσουν πριν τον ύπνο και μπορούμε να τις εκτελέσουμε πάνω στο κρεβάτι. Δεν παραλείπουμε την βαθιά και συνειδητή αναπνοή, η οποία εκτελείται από τη μύτη μας (εισπνοή & εκπνοή).

1. Supta Matsyendrasana - Ξαπλωμένη αναστροφή της σπονδυλικής στήλης

Ξαπλώνεις ανάσκελα και απλώνεις τα χέρια σου δεξιά και αριστερά (σαν σε σταυρό), λυγίζεις τα γόνατα σου προς την κοιλιά και στη συνέχεια τα αφήνεις να πέσουν προς την δεξιά πλευρά μαζί ενωμένα. Την ίδια στιγμή, απαλά κυλάς το κεφάλι σου προς στα αριστερά. Σε αυτή τη στάση, οι ώμοι σου θα πρέπει να είναι χαλαροί προς στο έδαφος. Στη συνέχεια, επαναλαμβάνεις την στάση από την άλλη πλευρά. Παραμένεις για 5-10 αναπνοές σε κάθε πλευρά.


2. Balasana - Στάση του παιδιού

Στηρίζεσαι σε γόνατα και παλάμες (στάση γάτας). Τεντώνεις προς τα κάτω τους γλουτούς μέχρι να καθίσουν πάνω στις φτέρνες σου, και ακουμπάς τα χέρια ευθεία μπροστά στο στρώμα. Απαλά αφήνεις το κεφάλι σου προς τα κάτω να ακουμπήσει στο στρώμα. Παραμένεις για 5-10 αναπνοές.


3. Viparita karani (on bed) - Πόδια στο τοίχο

Σχηματίζεις με το σώμα σου το γράμμα L, βάζοντας τα πόδια σου προς την πλευρά του τοίχου ή του προσκέφαλου του κρεβατιού. Θέλεις την μέση σου να είναι επίπεδη στο στρώμα και τα χέρια σου πίσω από το κεφάλι ή τα αφήνεις δεξιά και αριστερά από το κορμό σου. Παραμένεις για 5-10 αναπνοές.


4. Supta Baddha Konasana- Στάση της πεταλούδας

Ξαπλώνεις ανάσκελα, ενώνεις τις πατούσες μαζί και απαλά αφήνεις τα γόνατα σου να πέσουν σε κάθε πλευρά δεξιά και αριστερά. Αφήνεις τα χέρια σου ανοιχτά σε κάθε πλευρά, εντελώς χαλαρά. Προσπαθείς η μέση σου να εφάπτεται με το στρώμα. Παραμένεις για 5-10 αναπνοές.


5. Savasana – Στάση του πτώματος

Ξαπλώνεις ανάσκελα με τεντωμένα πόδια και τα αφήνεις να ξεχωρίσουν προς κάθε πλευρά. Τα πέλματα σου επίσης πέφτουν απαλά δεξιά και αριστερά. Τα χέρια σου είναι δίπλα στο σώμα σου ελαφρώς χωριστά από το κορμό σου με τις παλάμες να κοιτούν προς το ταβάνι. Κλείνεις τα μάτια σου και παραμένουμε για 5 -10 αναπνοές.

Αντί λοιπόν να στριφογυρνάς με τις ώρες στο κρεβάτι σου να μετράς προβατάκια, ή όποια άλλη τακτική που μπορεί να αποδειχθεί και ανώφελη, μπορείς να εντάξεις τις παραπάνω στάσεις yoga στην βραδινή σου συνήθεια που θα σου χαρίσουν έναν πιο ανάλαφρο και βελούδινο ύπνο! Μπορείς πάντα να τις συνοδεύσεις με μια απαλή και χαλαρωτική μουσική.

Close your eyes, dream, and stay a BeFiner!