ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

BENETTON ΤΟ BRAND ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;
BENETTON ΤΟ BRAND ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;

BENETTON ΤΟ BRAND ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ BENETTON ΠΟΥ ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ

21 Ιουνίου

Ένα brand γεμάτο χρώματα, γέννημα-θρέμμα της Ιταλίας που μεγάλωσε γενιές, δεν είχε απλά σαν στόχο την πώληση πουλόβερ. Κύριος στόχος ήταν η απεικόνιση της διαφορετικότητας που κυριαρχεί στις ζωές μας μέσω των πετυχημένων διαφημίσεων, ευαισθητοποιώντας το κοινό με επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα. 

Ποια είναι η ιστορία της Benetton;

Η διαφορετικότητα βρίσκεται παντού και αυτό ήταν κάτι που το ήξεραν πολύ καλά τα αδέρφια Benetton, όταν το 1965 στο Βένετο της Ιταλίας δημιούργησαν μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση με την ονομασία Magliere Benetton. Η εταιρεία κατασκεύαζε πλεκτά πολύχρωμα πουλόβερ, και ξεκίνησε κυρίως χάρη στο ταλέντο της αδερφής Giuliana Benetton, το οποίο έγινε αντιληπτό από τον μεγαλύτερο αδερφό Luciano, καθώς η μικρή του αδερφή κατασκεύαζε με μεγάλη δεξιοτεχνία πλεκτά πουλόβερ. Αυτός ήταν και ο λόγος που πούλησε τα μοναδικά αντικείμενα αξίας της οικογένειας, με σκοπό να αγοράσει μια μηχανή πλεξίματος αξίας διακοσίων δολαρίων. Ξεκίνησαν δημιουργώντας απλά είκοσι πουλόβερ σε κίτρινο, πράσινο και γαλάζιο χρώμα.

Τα αδέρφια επεκτάθηκαν πολύ γρήγορα στην διεθνή αγορά ανοίγοντας το πρώτο τους κατάστημα εκτός Ιταλίας το 1969 στο Παρίσι και το 1980 στη Madison Avenue τη Νέας Υόρκης. Tο 1974 η εταιρεία Sisley εντάσσεται στον όμιλο της Benetton, και ως το 1978 οι εξαγωγές της εταιρείας αγγίζουν το 60% της παραγωγής της.

Η Benetton και ο Toscani

Tο 1982 ο φωτογράφος Oliviero Toscani υπογράφει τη συνεργασία του με τη Benetton, γεγονός που θα αλλάξει την ιστορία και τη δημοτικότητα του brand. Για τις διαφημίσεις τις Benetton έχουν γραφτεί τα περισσότερα άρθρα στον τύπο,  κυρίως λόγω της αίσθησης που είχε προκαλέσει ο φωτογραφικός φακός,  με σκοπό να επικεντρωθεί στα διεθνή ζητήματα.
"Δεν βρίσκομαι εδώ για να πουλάω πουλόβερ, αλλά για να προωθήσω μια εικόνα", είχε δηλώσει ο φωτογράφος Oliviero Toscani, ο άνθρωπος που κατάφερε να προκαλέσει το παγκόσμιο κοινό μέσα από τις τολμηρές του ιδέες, σε μια προσπάθεια να προωθήσει το διάσημο μότο "United Colors of Benetton".


Ποιες είναι πιο γνωστές διαφημίσεις της Benetton και του Toscani;

Οι ασθενείς που πεθαίνουν από AIDS, ο ιερέας που φιλιέται με τη καλόγρια, το ζευγάρωμα των δυο αλόγων, οι μελλοθάνατοι, το νεογέννητο μωρό με τον ομφάλιο λώρο και οι χιμπατζήδες που απειλούνται από εξαφάνιση ήταν διαφημίσεις του Toscani που έθιξαν τα παγκόσμια πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα και εκτόξευσαν το brand της Benetton σε παγκόσμιο επίπεδο.


Το 1982 η εταιρεία εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στο Τόκιο και επικεντρώθηκε στην επιδημία του AIDS μέσω μιας διαφημιστικής εκστρατείας, η οποία κατάφερε να αποσπάσει διάφορα βραβεία και να προκαλέσει παγκόσμιο σοκ. Το 1984 o Toscani φωτογράφισε την πρώτη πολυφυλετική διαφήμιση για τη Benetton, ενώ το 2000 συμπεριλήφθηκε στο Guinness World Record για την "Πιο αμφιλεγόμενη καμπάνια". Τα πολύχρωμα πουλόβερ που κατασκευάζονταν στην Ιταλία έγιναν το νούμερο ένα item των fashionistas και των celebrities, ενώ από το 1982 έως τις αρχές του 2000 η επιτυχία του brand πήρε παγκόσμιες διαστάσεις.

Η Benetton και η Formula 1

Ο όμιλος εισήχθη στη Formula 1 ως χορηγός της ομάδας Tyrrel το 1986 και την ίδια χρονιά πέρασε στην ιδιοκτησία του η κατασκευαστική Toleman Motorsport, δημιουργώντας την Benetton Formula 1 και κατακτώντας έτσι ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών και δυο παγκοσμίους πρωταθλητές οδηγούς της Formula 1. Έχει συνεργαστεί με τις BMW, Ford και Renault και είναι εκείνη που έχει αναδείξει τον Μίκαελ Σουμάχερ, με τον οποίο κέρδισε τα μοναδικά πρωταθλήματα F1 στην ιστορία της. Το 2000 η Renault αγόρασε την ομάδα στην τιμή των 120.000.000 δολαρίων.

Πολύ σύντομα, μέσα σε ένα διάστημα τριών χρόνων από το 1986, ο όμιλος βρέθηκε στα χρηματιστήρια του Μιλάνου, της Φρανκφούρτης και της Νέας Υόρκης, ενώ το 1989 ενσωματώθηκε στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης και της Σοβιετικής Ένωσης.

Το περιοδικό Colors

Στη 1 Ιουλίου του 1992 κυκλοφορεί το πρώτο τεύχος τριμηνιαίου περιοδικού με τίτλο "Colors", το οποίο χρηματοδοτείται από την εταιρεία ένδυσης Benetton και κυκλοφορεί σε 40 χώρες. Το περιοδικό το οποίο τυπώνεται μέχρι σήμερα, συντάσσεται από νέους φωτογράφους, αρθρογράφους, σχεδιαστές και ερευνητές από όλο τον κόσμο, ενώ η κεντρική του ιδέα αποσκοπεί στο γεγονός να βοηθήσει τους ανθρώπους να γίνουν καλλιτέχνες και να εμπνεύσει τους αρχάριους, αλλά και τους κορυφαίους, να δημιουργήσουν τέχνη.

Η Benetton αρχικά απευθυνόταν σε ένα κοινό κατά βάση νεανικό προωθώντας ένα φρέσκο, ελεύθερο και μη συμβατικό στυλ ένδυσης. Σύμφωνα πάντα με τις τελευταίες επιταγές που όριζε η μόδα τα πουλόβερ παράγονταν κυρίως από αργαλειούς καθαρού μαλλιού, ενώ η βαφή των ενδυμάτων δεν επέτρεπε περιττές διαδικασίες. Λίγα χρόνια αργότερα το brand θα αρχίσει να δημιουργεί γραμμές για μεγαλύτερο εύρος ηλικιών, ενώ μετέπειτα η εταιρεία επικεντρώθηκε στη παραγωγή πουκάμισων, T-shirts και τζιν.

Έως το 2005, υπήρχαν πέντε χιλιάδες καταστήματα σε εκατό σαράντα χώρες, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα θα εγκαινιαστεί στη Κωνσταντινούπολη το πρώτο κατάστημα του μέλλοντος στο πλαίσιο του project "Opening soon".

Το 2013 ο όμιλος με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια του προϊόντος έτρεχε προγράμματα με στόχο την ενδυνάμωση των γυναικών και τη προώθηση ενός πιο βιώσιμου τρόπου ζωής στις αναπτυσσόμενες χώρες, κυρίως στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.

Με την ένταξη του ομίλου στον Διεθνή Οργανισμό Κλωστοϋφαντουργίας (International Wool Textile Organization) το 2017 η Benetton γίνεται η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία μόδας, η οποία γίνεται μέλος στον IWTO, επικεντρώνοντας όλο και περισσότερο την ανάγκη για τη βιωσιμότητα του ομίλου.

Σήμερα, ο πρόεδρος του ομίλου παραμένει ο Luciano Benetton, ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής της εταιρείας ανδρικής και γυναικείας συλλογής έχει διοριστεί ήδη από το 2018, ο Jean-Charles de Castelbajac.