ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΤΟ ALL INCLUSIVE ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΤΟ ALL INCLUSIVE ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

ΤΟ ALL INCLUSIVE ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Ο ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ALL INCLUSIVE ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

18 Φεβρουαρίου

Τα τελευταία χρόνια ο όρος all-inclusive έχει υποσυνείδητα συνδεθεί με την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων σε πολύ χαμηλή τιμή και με πελάτες χαμηλού προϋπολογισμού, οι οποίοι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα στον προορισμό που επισκέπτονται σε σύγκριση με τον μέσο επισκέπτη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αλληλεπίδραση με την τοπική κοινότητα. Το μοντέλο αυτό all-in-one τιμής ενσωματώνει τις ανέσεις και καλύπτει τις ανάγκες των ταξιδιωτών μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Παρόλα αυτά, η αγορά αυτή τα τελευταία χρόνια απειλούσε και σε πολλές περιπτώσεις υποβάθμιζε την ποιότητα των τουριστικών παροχών ενός προορισμού, με αποτέλεσμα τον έμμεσο και σταδιακό προσδιορισμό του ως χαμηλού κόστους μαζικό προορισμό.

Το all-inclusive του σήμερα δεν μοιάζει με αυτό που κάποιοι μπορεί να θυμούνται από τότε που αυτό το προϊόν άρχισε να εμφανίζεται στις παραλίες της Καραϊβικής τη δεκαετία του 1970 χωρίς επιχειρηματικό μοντέλο. Οι ταξιδιώτες, ιδιαίτερα οι μεμονωμένοι, συνήθιζαν να συρρέουν σε περιοχές της Καραϊβικής αναζητώντας ρομαντισμό και διασκέδαση. Το πελατολόγιο αυτό εμπλουτίστηκε με οικογένειες, οι οποίες επέλεγαν επίσης τέτοιου είδους καταλύματα, αρχικά λόγω του σταθερού και προκαθορισμένου προϋπολογισμού διακοπών, αλλά κυρίως λόγω της ασφάλειας εκείνων και των οικογενειών τους την οποία τους έδιναν οι εγκαταστάσεις του all-inclusive ξενοδοχείου, το εκπαιδευμένο προσωπικό του, οι αυστηροί κανόνες υγιεινής και η σιγουριά ενός μεγάλου brand.

Το all-inclusive είναι ευρέως διαδεδομένο και φαίνεται να είναι στις κορυφαίες προτιμήσεις πολλών ταξιδιωτών. Επεκτείνεται γρήγορα και έχει αρκετή ζήτηση ιδιαίτερα στους ελληνικούς καλοκαιρινούς προορισμούς.


Όπως αντιλαμβανόμαστε από τις κριτικές παλαιότερων επισκεπτών, η μεγαλύτερη πρόκληση προκύπτει από τα παράπονα επισκεπτών για το ποτό και το φαγητό, όπου η χαμηλή τιμή αντανακλούσε και την ποιότητα. Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των ενδιαφερόμενων για all-inclusive θέρετρα έχει παρακινήσει αυτές τις ξενοδοχειακές εταιρείες να ανεβάσουν τον πήχη των προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων. Αντί των τυπικών προσφορών που βρίσκονται οπουδήποτε, τα θέρετρα σήμερα ενημερώνουν τα μενού τους για να αντικατοπτρίζουν την κουλτούρα της τοποθεσίας τους, παρέχουν τοπικά προϊόντα και πιο βιώσιμες επιλογές. 

Με αυτό τον τρόπο παρουσιάζοντας ένα τέτοιο προϊόν υψηλότερης ποιότητας, οι τουριστικές αυτές μονάδες έχουν την δυνατότητα να αυξήσουν τις τιμές τους και έτσι να ανακουφίσουν μια από τις μεγαλύτερες αδυναμίες του μοντέλου αυτού που είναι το κόστος.

Σήμερα αυτού του είδους η διαφορετική προσέγγιση παρουσιάζεται στον χώρο του τουρισμού από μεγάλα κυρίαρχα brands ιδιαίτερα στον χώρο του luxury τα οποία επαναπροσδιορίζουν την εικόνα του "all-inclusive", όπως το Autograph Collection, Four Seasons, LUX, the Ritz-Carlton, Fairmont, W Hotels κ.α.

Χρησιμοποιώντας καλύτερες ποιοτικές υπηρεσίες εμπλουτίζουν την διαμονή των πελατών με ερεθίσματα από την τοπική κοινωνία, τον πολιτισμό, την κουλτούρα και την ιστορία.


Συμπεριλαμβάνουν για παράδειγμα, γαστρονομικά ταξίδια μέσω παγκοσμίως βραβευμένων brand εστιατορίων και αγκαλιάζουν έτσι αυθεντικά χαρακτηριστικά των μοναδικών τοποθεσιών στις οποίες βρίσκονται, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο ανταγωνιστικό προϊόν.

Η αλλαγή αυτή είναι μέρος της εξέλιξης της ποιότητας του προϊόντος all-inclusive και επικεντρώνεται στην εξατομίκευση της υπηρεσίας των επισκεπτών. 

Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια αυξανόμενη ροή κρατήσεων, στοιχείο που δηλώνει το πέρασμά μας από μια περίοδο αλλαγής, επαναπροσδιορισμού και αξιολόγησης, η οποία έχει ήδη γίνει όχι μόνο αντιληπτή, αλλά και αποδεκτή από τους τουρίστες. Παράλληλα, υπάρχει αρκετή αισιοδοξία για το μέλλον αυτής της αγοράς για την περίοδο μετά-πανδημίας, όπως και για την αφύπνιση της κοινωνικής συνείδησης των ταξιδιωτών μέσα από τις πρωτοβουλίες των τουριστικών μονάδων. 

Τέτοια λοιπόν μεγάλα luxury brands καθοδηγούν και προσανατολίζουν τους high-end luxury ταξιδιώτες στην αναζήτηση αυτής της νέας κατηγορίας ολοκληρωμένων πακέτων, όπου πυλώνες της είναι η ποιότητα και τα πολύπλευρα καθημερινά ερεθίσματα πολυτέλειας σε προϊόντα, εγκαταστάσεις, υπηρεσίες, εμπειρίες και επαγγελματισμό εργαζομένων.